maandag 28 december 2009

Het frame uit zoeken.

Dan moet je een uit een chassis gaan kiezen.
Ik had gekozen om met een Cagiva Mito frame te gaan rijden en daar kon ik goedkoop aan komen. Het frame laten op sturen en binnen een week had ik het in huis.
Ik heb het toen gelijk even over het blok heen gehangen om te kijken hoe het er in het geheel uit zou komen te zien.
Ik had ook een achterbug nodig voor de mono en had nog een erg lichte Honda Sp-2 brug. Deze is volledig uit plaat en koker gemaakt. (met lagers net 4 kilo) En ook deze in het frame gehangen. Maar dit ging niet zonder problemen. De achterbrug was namelijk veel te breed voor dit frame. Maargoed ik vond deze brug altijd al erg mooi en ik had er toen relatief best veel geld voor betaald dus hij moest en zou er in komen !

Maar aangezien er van de zijkanten van de brug slechts een paar mm af kon en ik veel meer nodig had moest het anders. Er moest een dikke 4 cm tussen de brug uit ! Dus de slijptol door de brug heen, 4 cm er tussen uit halen en weer dicht lassen.

-Cagiva Mito 125 frame

-Honda Sp-2 achterbrug