maandag 28 december 2009

De race blokken.

Ik had er voor gekozen om met KTM lc4 blokken te gaan rijden.
En ik kon toen twee complete race blokken met nog heel veel onderdelen in een keer kopen.
In de blokken zit eigenlijk alles al om de boel heel te houden maar ook wat snellere onderdelen om er wat meer pk's uit te krijgen. In de race blokken zitten de volgende onderdelen verwerkt:
-100mm zuiger
-Cilinder kop bewerkt
-Race nokkenas
-Carillio titanium drijfstang
-Set klepveren met titanium tops
-Grotere klepveren (twee maal 36mm)
-Aangepaste 5e versnelling
-Waterpomp van de nokkenas naar de krukas verplaatst
-Pietsch race ontsteking
-Flatslide carburateur (één stuk)
Goed voor zo'n 65pk bij 7500 tpm.
Niet een hele berg vermogen maar dit is juist net wat ik wou.
Eigenlijk om meerdere redenen. A: om het racen een beetje onder de knie te krijgen en op me gemak kan gaan wennen aan de mono.
Ik ga er namelijk van uit dat ik toch achteraan mee rij en dan heb ik na mijn idee wel genoeg aan die 65pk. Verder wou ik het voorlopig bij die 65 pk houden om de dikke één pitter heel te kunnen houden en hiermee dus ook de kosten in de hand te kunnen houden.
En dat komt de betrouwbaarheid ook ten goeden.
En ik kan het blok nog altijd verder tunen als dit later nodig is.
Hier eerst wat plaatjes van de twee race blokken en de onderdelen die ik allemaal in de kratten gedaan heb.

Hier een filmpje van de onderdelen die ik in groten lijnen ga gebruiken voor het project. Zo af en toe zou ik eens een nieuw filmpje posten na maten de mono vordert.