maandag 28 december 2009

Het rijwiel gedeelte.

Dan waren we er nog niet.
Er moest nog een goed rijwiel gedeelte komen voor in de mono.
Zowel voor als achter is er gekozen voor WP vering componenten.
Ik had nog een WP usd 40mm roma voorvork en daarom wou ik deze gaan gebruiken.
Dat gold ook voor de achter schokbreker die ook volledig instelbaar is. (deze is ook van WP)
Voor de voorvork heb ik een nieuwe stuurpen laten draaien. Ik heb zelf wel een draaibank maar ik kan zelf geen draad snijden dus dit heb ik uitbesteed.
Even later kwam een kennis van me met nog twee extra WP voorvorken aan zetten.
Dit was echter het betere werk. Een van de twee was afkomstig uit de Dutch Superbikes en de andere vork was afkomstig uit een 250cc gp-racer. Het binnenwerk was echter niet kompleet maar dat ga ik hoogstwaarschijnlijk volgende winter in orde maken. Vooral de 250 gp vork vond ik erg mooi. Maar dat is een latere zorg.
De Y-spaak wielen zijn van het merk Marchesini en moeten verder voor een goed stuur gedrag gaan zorgen. Het voorwiel is 3.5j breed en achter is het een 5.5j breede velg. En dat in samenwerking met de Michelin slicks. (op de foto zitten er nog Pirelli's om)