woensdag 3 augustus 2011

Achterbrug as vervangen.

Zo weer wat gedaan gisteren. In het frame van de Cagiva Mito zit origineel een gat door het frame voor de achterbrug van 15mm. Maar door de harde klappen die er zo op gaan komen is dit waarschijnlijk niet genoeg en kan dat asje gaan om buigen met tot gevolg dat ik me achterbrug en dan niet meer uit krijg. Daar komt bij dat de lagers in mijn achterbrug voor een 20mm as is. Je kan dit verschil misschien met stalen bussen op vullen of je zou andere lagers in kunnen zetten met een as maat van 15mm maar ik denk ik doe het gelijk maar goed. Ik heb ook als tip mee gekregen van een mede mono bouwer om voor deze optie te kiezen (spreekt uit ervaring). Dus gister ochtend de hele fiets uit elkaar getrokken en met de grond klein gemaakt. Het ruimt wel lekker op zo. Eerst de boor om moeten draaien op de voet van de boor zo dat me frame er onder kon. Vervolgens hebben we met bloed, zweet maar zonder tranen het gat weten te vergroten naar 20mm. De as die we hier voor hadden had ook nog wat kleine aanpassingen nodig voor dat hij in het frame pasten. Nu zit alles prima en daar hebben we geen omkijken meer naar.
Aart, bedankt voor het lenen van je boor ! :-)