dinsdag 12 april 2011

Achterbrug pas maken.

Nu de nieuwe lagers er in zitten en de nieuwe binnenbus kon ik vandaag beginnen met uitlijnen en meten. Dat het krap ging worden wist ik wel maar dat het zo krap was, nee. Ik had met tandwiel drager er tussen gedaan en even een oud tandwiel gepakt van een fireblade om even te kijken wat ik aan ruimte nodig heb. Maar toen ik de boel er in had zag ik dat ik gewoon geen ruimte heb. Vervolgens het blokje van de brug af geslepen waar de achter rem verankering in valt om wat meer ruimte te krijgen maar ook dit was nog niet helemaal genoeg. Ik had wel eens op een Japanse website gezien hoe ze hun brug wat wijder gemaakt hadden en ik had dit plan ook al even in me achterhoofd. De 5 ton pers er tussen dus en de boel maar wat op trekken. Best pittig om zo'n pers in zo'n relatief duren brug te zetten maar dit was niet het eerste operatie die de brug had ondervonden dus dit kon er ook nog wel bij haha. Toen de brug over midden lag en weer was gelast was hij iets vervormt door het lassen, dit was wonder boven wonder ook weer recht getrokken. Twee vliegen in een klap dus. Uiteindelijk past het zaakje er goed tussen. Bekijk ook het filmpje.