vrijdag 30 juli 2010

Het sub-frame bouwen

Oke de vakantie zit er bijna weer op maar ik heb toch lekker door kunnen werken in die tijd.
Afgelopen dagen zijn me vader en ik druk geweest met het sub-frame te bouwen.
Eerst moest alles opgemeten worden en de zit positie bepaald worden en daarna konden we beginnen met het afmeten en zagen van de buis.
Omdat de mono op zolder staat heb ik de afgelopen dagen meer trappen gelopen dan dat ik de rest van me leven gedaan heb. Steeds passen en meten en weer terug om de boel aan te hegten.
Hier me pa in actie. (niet in het licht kijken :-) )
Hier is het sub-framepje zo goed als klaar en we hebben hem goed licht kunnen houden en toch goed sterk kunnen maken zo dat hij niet gelijk breekt als ik val. We hebben zo veel mogelijk alles uit een stuk gemaakt om de sterkte te behouden.
Op de aansluit punten waar mee je het sub-frame op het frame schoeft hebben we moeren gelast zo dat je niet met lossen moeren zit. Dit kan niet los trillen en is makkelijker te sleutellen zo meteen als het frame er af en op moet.
Ook hebben we het zitje op de orginele manier bevestigt aan de zijkant.
En hier is dat van af de onderkant te zien met op de achtergront een dorstige inlaat kelk.

Op moment staat hij er zo bij. Nu kon ik voor het eerst op de fiets zitten en kijken hoe het aan voelt. Ik zit er verassent goed op. Om eerlijk te zijn had ik dat niet echt verwacht omdat de fiets exstreem compact is maar we hebben dit zit positie iets hoger dan orgineele mito gedaan omdat ikzelf 1.91m ben en het wel belangrijk is om er goed op te zitten. Maar dat is dus goed gelukt.Dat was hem weer voor nu.