maandag 17 mei 2010

Mal voor de dummy tank.

Ook ben ik begonnen aan het maken van de mal om een dummy tank te maken van de Mito tank. Zo kan ik straks onder de dummy tank een kleiner en vooral lichter klein aluminium tankje kwijt en ik heb meer ruimte voor mijn airbox. Maar voordat ik de dummy tank kan maken moet ik eerst een mal hebben.
Eerst heb ik de gaten waar de benzinen dop zat en de benzinen kraan dicht gemaakt met phur schuim. Later heb ik ook nog het bevestigings beugeltje voor aan de tank waar mee de tank vast zit op de mito verwijdert. Daarna de phur afgesneden met een stanley mes.Vervolgens heeft me vader de boel geplamuurt en geschuurt. Mooi strak geworden !
Daarna heb ik de tank helemaal schoon gemaakt met aceton en ben ik begonnen om een midden stuk te maken van dun karton met tape er over heen. Het moet namelijk een mal worden uit twee delen om de tank er straks makkelijker uit te krijgen.
Eerst maak ik de tank gewoon uit poyester maar later maak ik een exemplaar uit carbon. Maar zo ver zijn we nog lang niet, eerdaags weer verder met de mal.